
MIMO WIELU OGRANICZEŃ KANCELARIE PRAWNE, SOLO PRAWNICY MAJĄ DUŻY WACHLARZ DOSTĘPNYCH DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH. BLOGI, SOCIAL-MEDIA, WSPÓŁPRACE Z PRASĄ, KONFERENCJE, NEWSLETTERY, E-BOOKI, RAPORTY, SPOTKANIA NETWORKINGOWE, WEBINARY, BY WYMIENIĆ TYLKO KILKA. SPOŚRÓD WIELU DOSTĘPNYCH NARZĘDZI WYBRALIŚMY 3 STRATEGIE, KTÓRE SĄ DOSTĘPNE OD ZARAZ DLA KAŻDEGO PRAWNIKA. SPRAWDŹ NASZE MOŻLIWOŚCI „ZAREKLAMOWANIA” SWOJEJ MARKI W INTERNECIE. ZOBACZ JAK MECENAS.IT POMAGA W ZARZĄDZANIU LISTĄ POTENCJALNYCH KLIENTÓW.
Zacznij od definicji Twojego idealnego klienta
Przede wszystkim musisz wiedzieć, do kogo konkretnie Twoja oferta jest skierowana i kto kupuje Twoje usługi. Nie możesz sprzedawać do wszystkich. Przeanalizuj portfolio usług Twojej kancelarii i zbuduj personę – opisz cechy Twojego idealnego klienta. Zastanów się, czy Twoje usługi są kierowane do mężczyzn czy kobiet? W jakim wieku są Twoi klienci, jaki jest ich status majątkowy? Z jakimi problemami mierzą się w codziennym biznesie i życiu? W jakich kręgach się obracają, czym się interesują czy gdzie pracują?
Zrób dokładny research. Wiedząc do kogo kierujesz ofertę, będziesz wiedział jakiego języka masz używać i jak prezentować wartości swojej oferty.
Wykorzystaj 3 najtańsze i sprawdzone metody na dotarcie do klient.
Blog
Może wydaje Ci się, że blog to już przestarzała forma komunikacji i nikt już blogów nie czyta. Blogi ewoluowały, ale cały czas jest to jedno z najlepszych narzędzi w marketingowym arsenale kancelarii.
Dzięki pisaniu artykułów ważnych dla Twoich klientów zaprezentujesz się jako ekspert w swojej dziedzinie. Im więcej ciekawych i jakościowych wpisów, tym bardziej Twoje nazwisko będzie kojarzone z danym tematem. Dzięki dobremu pozycjonowaniu Twojej strony, potencjalny klient szybciej na nią trafi.
Newsletter
Bardzo dobrym sposobem na pozyskanie nowych klientów są newslettery. Problemem może być oczywiście to, skąd wziąć adresy e-mailowe osób, które mogą być zainteresowane naszymi usługami? Musisz je pozyskać. Zaoferuj coś, co przykuje uwagę odpowiednich leadów. Stwórz e-booka z poradnikiem, ciekawą infografikę, rozpisz i wyjaśnij ostatnio głośny case study czy zorganizuj darmowy webinar. Aby pobrać darmowe materiały lub zapisać się na webinar, należy podać swój adres e-mail. I krok po kroku zaczniesz budować swoją listę mailingową.
Zastanów się dobrze, co też powinno się znaleźć w samej treści newslettera. Jeżeli chcesz, aby czytelnicy zamienili się w klientów, musisz zbudować z nimi pozytywną relację. Muszą Ci zaufać i musisz wzbudzić ich ciekawość. Dziel się wiedzą, pokazuj ciekawe przykłady, opisuj swoje sukcesy. Możesz też dodatkowo umieszczać opinie o Twoich usługach od innych klientów. Jeśli dobrze stworzyłeś personę, to już wiesz co będzie najbardziej interesowało Twoich odbiorców.
Social Media
Obecność na różnych kanałach social media jest obowiązkowa. Co prawda nie będziesz korzystać z płatnych reklam, ale dalej możesz wykorzystać ich duży potencjał. Jak? Dobrymi i wartościowymi tekstami i grafikami. Pisz posty na tematy, które interesują klientów. Reaguj na aktualne wydarzenia. Nawiązuj nowe kontakty. Koniecznie odpowiadaj na komentarze. Sam też komentuj ciekawe wpisy i artykuły innych użytkowników. Badź aktywny.
Wpisy na mediach społecznościowych mogą Ci też pomóc w zwiększeniu ruchu na Twojej stronie internetowej. Jeśli na Twoim blogu pojawi się nowy artykuł, warto go też zareklamować na kanałach online.
Korzyści z korzystania z CRM w Mecenas.iT
Celem większości działań marketingowych jest ostatecznie pozyskanie danych osobowych do Twoich potencjalnych klientów.
Zapisuj więc wszystkie najważniejsze informacje i dane osób, które dzwonią lub wysyłają zapytania e-mailem. To są Twoi najważniejsi potencjalni klienci, ponieważ sami do Ciebie przychodzą. Dlatego konieczne jest zrobienie notatek z rozmowy oraz zapisanie danych osobowych.
Tutaj Mecenas.iT przychodzi z pomocą. W zakładce klienci znajdziesz podpunkt Leady. Tam stworzysz całą bazę potencjalnych klientów. Do danego klienta dopisz również wszystkie propozycje, które wyszły od Ciebie, oraz wszelkie informacje, które otrzymałeś. Przy ponownym kontakcie z daną osobą, będziesz widział wszystkie dane i ustalenia w jednym miejscu.
W Mecenas.iT masz również bezproblemowy dostęp do starych i zakończonych spraw. Dlatego przy okazji kontaktu z klientem, z którym współpraca została już zakończona, nie będziesz miał problemu, aby szybko odświeżyć sobie informacje czego dotyczyła.
Generowanie leadów nie jest ani łatwym, ani szybkim procesem. Jednak jest konieczne, jeżeli chcesz, aby Twoja kancelaria pozyskiwała nowych klientów i w związku z tym się rozwijała i zarabiała więcej. A jeżeli chcesz przetestować, jak można łatwo zapisywać nowe kontakty w systemie Mecenas.iT, umów demo.