Automatyzacja w kancelarii prawnej to jeden z celów dla wielu ich właścicieli. Wdrożenie programu dla kancelarii, który oferuje funkcjonalności zwiększające efektywność pracy zespołu pozwala utrzymać, a czasem nawet zwiększyć marże prowadzonych spraw. Jakie funkcjonalności są warte uwagi?
Wielu właścicieli kancelarii, osób zarządzających zespołami prawników codziennie widzi jak wiele powtarzalnych czynności wykonują członkowie zespołu. Można także dość szybko zaobserwować które czynności zajmują wiele czasu. Przynajmniej część z nich można zautomatyzować. W naszym programie dla kancelarii Mecenas.iT znajdziesz różne rozwiązania, które odciążą Twój zespół, między innymi:
✅ automatyzacja tworzenia dokumentów – generator dokumentów do MS Word,

✅ integracja z MS Outlook, MS Word,
✅ połączenie z GUS (możliwość dodawania podmiotów z CEIDG i KRS za pomocą wprowadzenia numeru NIP),
✅ powiązanie z systemem Poczty Polskiej e-nadawca,
✅ 6 sposobów rejestracji zadań w programie (w tym klonowanie zadań),
✅ szczegółowe sposoby rozliczeń, które pozwalają skrócić czas comiesięcznego fakturowania,
✅ możliwość wysyłki faktur i dokumentów z poziomu systemu,
✅ integracja z Portalem Informacyjnym Sądów Powszechnych,
✅ połączenie z Elektronicznym Postępowaniem Upominawczym.
Wybór oprogramowania to proces, w który wspólnie muszą być zaangażowane osoby z kancelarii jak i dostawcy. Pierwszym krokiem jest zadanie sobie pytania: Jakiego oprogramowania potrzebuje moja kancelaria?
Oczywiście najlepiej na to pytanie odpowie właściciel kancelarii, ale dla dokonania analizy pomocne mogą być także wnioski ujawnione w przywoływanym badaniu Fundacji LegalTech Polska.
Poniższy wykres pokazuje, jakich efektów można się spodziewać po wprowadzeniu oprogramowania do Kancelarii:

Jak widać, główną korzyścią z wdrożenia programu jest zwiększenie wydajności pracy, a zatem system powinien w głównej mierze pomagać w codziennej pracy prawników czy zespołu administracyjnego.
Warto zwrócić uwagę, że już w 2018 roku 58% prawników zwróciło uwagę na „Wdrożenie pracy zdalnej” – dziś ten odsetek pewnie jest zdecydowanie wyższy!
Wybierając program dla kancelarii, którego celem jest między innymi automatyzacja w kancelarii pamiętaj, aby:
➡️ przygotować się do spotkania z dostawcą, abyś mógł zweryfikować czy prezentowany system odpowiada Twoim potrzebom,
➡️ porównać funkcjonalności systemów, które rozważasz wdrożyć (najefektywniej jest testować programy jednocześnie),
➡️ sprawdzić jakie wsparcie oferuje użytkownikom (np. infolinia, dedykowany Opiekun, wsparcie mailowe, instrukcja itp.),
➡️ poznać kim jest producent i jakie ma doświadczenie na rynku systemów dla kancelarii w Polsce,
➡️ wybierać system razem z swoim zespołem.
Jakie są cele związane z wdrożeniem systemu CRM dla kancelarii prawnej?
Czy jest sens wdrażać system zarządzania kancelarią? Takie pytanie czasem słyszymy od swoich potencjalnych klientów. Wskazuje ono na kilka elementów. Po pierwsze sami jeszcze nie są pewni czy narzędzie im naprawdę pomoże. Po drugie można odnieść wrażenie, że nie wiedzą, jak to jest w innych kancelariach (czy pomogło? przeszkodziło? czy wdrożenie było udane?). Według badań aż 79% badanych wskazało, że wprowadzenie CRM-u dla kancelarii pomaga w usprawnieniu codziennej pracy. Efekt ten osiągnęli między innymi dzięki funkcjonalnościom automatyzacji pracy w kancelarii.

Czy Ty też zastanawiasz się czy warto spróbować podnieść efektywność swojej pracy? Automatyzacja w kancelarii według nas może pomóc większości podmiotów prawnych w Polsce. Skontaktuj się z naszym Działem Sprzedaży wypełniając nasz formularz kontaktowy i sprawdź czy nasze rozwiązania pomogą w Twoim biznesie.
Polecamy także lekturę:
- SPRZEDAŻ USŁUG PRAWNYCH W ŚWIECIE CYFROWYM – CZYM KIERUJĄ SIĘ OSOBY WYBIERAJĄCE PARTNERA PRAWNEGO?
- POZNAJ NAJCZĘSTSZYCH 17 BŁĘDÓW PODCZAS WDROŻENIA
Znajdź Mecenas.iT na LinkedIn, Mecenas.iT na Facebook. Poznaj także Syndyk.iT na LinkedIn i Syndyk.iT na Facebook