Bezpieczeństwo kancelarii to podstawa, o tym wie każdy prawnik.
W 2018 roku wraz z Polską Izbą Informatyki i Telekomunikacji (Patron merytoryczny) przygotowaliśmy dla naszych partnerskich Izb Radców Prawnych warsztaty z bezpieczeństwa IT dla kancelarii.
Naszym najważniejszym celem było i jest, przekazanie konkretnych porad dotyczących bezpieczeństwa wraz z pokazaniem mechanizmów jak działają Ci, którzy chcą zdobyć dane, zarobić pieniądze. Dlaczego o tym mówimy? Jeśli zrozumiemy pewne mechanizmy działania hakerów będziemy lepiej przygotowani nie tylko na dziś znane nam sposoby wyłudzenia danych, ale także na te nowe – ponieważ świadomość rodzaju zagrożeń ich nawet pobieżne zrozumienie pozwala wzmóc naszą codzienną czujność, a co za tym idzie – trudniej damy się złapać na te sztuczki. Obiecujemy, nie pisać Wam o skomplikowanych rozwiązaniach, których obsługą zajmują się u Was informatycy. Naszym celem będzie zwrócenie Waszej uwagi na pewne podstawy, o których często zapominamy bo są oczywiste, a może czasem gubi nas wygoda i rutyna?
Nasz cykl artykułów będzie dotyczył kilku obszarów: haseł, zabezpieczenia danych, pracy w miejscach publicznych, RODO. Na początek zapraszamy Was do wysłuchania podcastu „Tajemnica przedsiębiorstwa” autorstwa Roberta Solgi. W tym odcinku jesteśmy gościem Roberta, gdzie omawiamy właśnie pewne podstawy wraz z konkretnymi dla Was propozycjami rozwiązań.
Podcast: wysłuchaj naszej rozmowy TUTAJ
Jeśli zainteresował Cię ten artykuł i w Twojej ocenie jest on wartościowy – roześlij go swoim znajomym prawnikom – dziękujemy! Śledź nasze profile na LinkedIn i Facebook, a dowiesz się kiedy opublikujemy kolejną część naszego cyklu podnoszącego umiejętności związane z bezpieczeństwem w kancelarii. Już dziś zapraszamy Was na kolejny artykuł z naszej serii, który będzie dotyczył haseł. Dowiecie się między innymi o tym jak zbudować dobre hasło, jakich błędów nie popełniać. Pamiętaj bezpieczeństwo kancelarii zależy od poziomu wiedzy (także tej podstawowej) najsłabiej przeszkolonego pracownika.
Jeśli pojawiają się Tobie jakiekolwiek wątpliwości związane z bezpieczeństwem – zawsze zapytaj swojego administratora IT lub nasz zespół Mecenas.iT zanim wykonasz czynność, której nie jesteś pewny. To może uratować Twoją kancelarię, Twoich klientów.
Warto przeczytać: Czy prawnikowi potrzeby jest system zarządzania czasem pracy w kancelarii
Polub także nasz profil Mecenas.iT na LinkedIn oraz Mecenas.iT na Facebook