+48 22-299-32-07SPRZEDAZ@MECENAS.IT
logo
Mecenas.iT - system zarządzania kancelarią i działem prawnym
logo
  • Dla Syndyka
  • Aplikacja mobilna
  • BLOG
  • Cennik
  • Kontakt
  • Umów prezentację
  • Więcej
    • O nas
    • Bezpieczeństwo
    • E-Book RODO
    • Social media w Kancelarii
    • Kancelaria w roku 2022 – e-book
Prev
#PodajRękęUkrainie z Mecenas.iT 0
#PodajRękęUkrainie – Mecenas.iT wspiera kancelarie pomagające uchodźcom z Ukrainy
25 lutego 2022
Next
IT w kancelarii 0
IT w kancelarii prawnej
03 marca 2022
Bezpieczeństwo kancelarii
Bezpieczeństwo kancelarii w pracy zdalnej w 2022 roku – część hasła
26 lutego 2022 by Admin in Bezpieczeństwo kancelarii
bezpieczeństwo kancelarii w pracy zdalnej - hasłaPraca zdalna w dużej mierze będzie nam towarzyszyć już zawsze. Dziś, w obliczu między innymi konfliktu na Ukrainie jeszcze bardziej istotne w dzisiejszym świecie staje się bezpieczeństwo informatyczne każdej firmy – w tym także kancelarii i działów prawnych. Coraz więcej z nas pracuje hybrydowo lub całkowicie zdalnie. Kluczowym aktywem bezpieczeństwa przesyłanych przez nas danych stają się silne hasła do naszych zasobów udostępnianych w internecie. Bezpieczeństwo kancelarii w pracy zdalnej w 2022 roku to między innymi hasła. Regularnie zmieniane, silne hasła to podstawa podstaw. Bez tego narażamy wszystkie posiadane dane.

Naszym najważniejszym celem było i jest, przekazanie konkretnych porad dotyczących bezpieczeństwa kancelarii. Dziś w 2022 roku w czasach wygasającej epidemii, konfliktu na Ukrainie, cyberwojny, bezpieczeństwo kancelarii w pracy zdalnej w 2022 jest jeszcze ważniejsze niż kiedykolwiek. Skupiamy się także na z pokazaniu mechanizmów jak działają Ci, którzy chcą zdobyć dane, zarobić pieniądze, sparaliżować działanie, wprowadzić chaos. Dlaczego o tym mówimy? Jeśli zrozumiemy pewne mechanizmy działania hakerów będziemy lepiej przygotowani nie tylko na dziś znane nam sposoby wyłudzenia danych, ale także na te nowe. Świadomość rodzaju zagrożeń, ich nawet pobieżne zrozumienie, pozwala wzmóc naszą codzienną czujność.  Pozwoli to utrudnić działanie hakerom ponieważ nie damy się złapać na proste sztuczki. Obiecujemy, nie pisać Wam o skomplikowanych rozwiązaniach, których obsługą zajmują się u Was informatycy. Naszym celem będzie zwrócenie Waszej uwagi na pewne podstawy, o których często zapominamy bo są oczywiste, a może czasem gubi nas wygoda i rutyna?

Dobre hasło to podstawa zabezpieczenia kancelarii w tych, jak mówi chińskie przysłowie o ciekawych czasach. Czy wiesz, że nawet najlepiej zabezpieczony system informatyczny, serwer, jest dużo łatwiejszym łupem przy zastosowaniu prostego hasła przez choć 1 użytkownika!

Prawnik w swojej karierze zawodowej używa często bardzo wielu haseł, a jak dodamy do tego życie prywatne? Tych haseł jest bardzo, bardzo dużo. Koronnym argumentem uczestników szkoleń jest to, że nie da się pamiętać 10-20 długich skomplikowanych haseł. Tak macie racje! My w dalszej części przedstawimy Wam rozwiązanie tego wyzwania, a tymczasem ustalmy co to znaczy dobre hasło.

kancelaria w 2022 rokuDobre hasło ma musi zawierać następujące cechy:

✅ zawiera małe, wielkie litery, cyfry, znaki specjalne,

✅ ma co najmniej 12 znaków długości, a najlepiej jeśli osiąga długość 20 znaków i więcej (pamiętaj im dłuższe tym lepsze hasło, a 12 znaków to dziś absolutne minimum),

✅ 1 hasło – 1 miejsce logowania – (nigdy nie stosuj tego samego hasła w kilku miejscach),

✅ jest znane tylko i wyłącznie Tobie (to oznacza, że współpracownicy, ale także dzieci i małżonkowie nie znają Twojego hasła 😉 ),

Czego nie wolno robić tworząc hasło:

❌ nie używaj słów, słowniki do ataku siłowego znają wszystkie słowa polskie, angielski itp. Znają także popularne „słowa-sofmułowania” takie jak: qwerty, qazwsx, 123456, 0000, czy wieloletni hit w Polsce hasło d.pa123,

❌ nie używaj słów pisanych od końca, ciągów cyfr, one także są w słownikach do ataku siłowego (czyli ataku słownikowego),

❌ nie używaj w hasłach danych z Twojego życia, które łatwo znaleźć: np. imion dzieci, małżonka, psa, dat urodzin, numerów PESEL, numerów telefonów, numerów rejestracyjnych czy nazw firmy itp. Tego typu dane mogą pomóc włamać się do Ciebie komuś kto Ciebie zna,

❌ bezwzględnie nie używaj jednego hasła w wielu miejscach,

❌ nie używaj hasła w formie zbitki np. hasłodopoczty, hasłodokontawbanku, hasłodoLinkedIn, łatwo będzie komuś skojarzyć Twój „system” tworzenia haseł, co pozwoli zaatakować więcej miejsc.

Dlaczego to takie ważne?

➡️ Haker jest wstanie sprawdzić kilka milionów kombinacji haseł na 1 sekundę, wszystko zależy od mocy jego komputera, komputerów. Jeśli Twoje hasło znajdzie się w jego bazie haseł (a tam praktycznie zawsze znajdują się hasła, które zwierają parametry takie jak opisaliśmy powyżej) to dostanie się do Twojego konta. Jak myślisz ile czasu mu to zajmie: sekundy? minuty? godziny?

➡️ każdy znak więcej w haśle to wydłużenie procesu jego łamania przez hakera!

➡️ Używając jedno hasło do wielu serwisów narażasz się, że w przypadku wycieku haseł z któregoś serwisu wszystkie inne Twoje konta prywatne i służbowe są jak otwarte na oścież drzwi do Twojego domu z ogłoszeniem na portalu społecznościowym, że zostawiłeś drzwi otwarte i pojechałeś na wakacje.

Wiesz, które hasło jest dla Ciebie najważniejsze?

Najważniejsze hasło dla każdego użytkownika czy to systemów, czy to serwisów internetowych to hasło do Twojej poczty e-mail. To na adres Twojego e-maila trafi np. link do resetu hasła w różnych serwisach. Między innymi w portalach społecznościowych, ale i w platformach do płatności, sklepach internetowych, systemach w firmie itp. Twój mail jest w pewnym rodzaju twoją tożsamością. Można jej użyć do zmiany haseł w większości miejsc, których używasz. Dlatego zawsze miej na uwadze, ze to hasło jest kluczowe dla Twojego bezpieczeństwa.

Obiecaliśmy przedstawienie Wam proponowanych rozwiązań, jak tworzyć bezpiecznie hasła, jak je bezpiecznie przechowywać i jak je zapamiętać w większej ilości. Ktoś kiedyś powiedział, że postęp jest napędzany lenistwem człowieka. Nie wiemy czy to prawda, ale w temacie haseł rzeczywiście są narzędzia, które wyręczą naszą pamięć. Są to managery haseł.

Manager haseł pozwala nam zapamiętać dowolną ich ilość. Długość haseł, ich skomplikowanie przestaje być problemem. Dzięki managerowi haseł logując się np. do systemu Mecenas.iT otwieramy system wcześniej pobierając hasło do interesującego nas portalu, systemu, serwisu.

Manager haseł przeważnie ma wbudowany generator haseł. Dzięki takiemu rozwiązaniu w ułamku sekundy możemy otrzymać hasło o dowolnej długości i skomplikowaniu, które jest wolne od naszych ludzki przyzwyczajeń, błędów.Bezpłatna prezentacja systemu Mecenas.iT

Jakie są zalety managera haseł?

✅ pamiętamy jedno hasło do managera haseł,

✅ manager pomoże nam stworzyć silne hasła do wszystkich interesujących nas zasobów, o praktycznie dowolnej długości!

✅ występuję zarówno w wersji stacjonarnej jak i mobilnej.

Uff dotarliśmy prawie do końca – jeśli zainteresował Cię ten artykuł i uznałeś go za wartościowy  – roześlij go swoim znajomym prawnikom – dziękujemy! Pamiętaj, że w dobie cyberwojny Twoja kancelaria może paść pośrednią ofiarą. Zrób wszystko co możesz, aby zwiększyć bezpieczeństwo kancelarii w pracy zdalnej w 2022 roku. Śledź nasze profile na LinkedIn i Facebook, a dowiesz się kiedy opublikujemy kolejną część naszego cyklu „bezpieczeństwo kancelarii w pracy zdalnej”.

Jeśli pojawiają się Tobie jakiekolwiek wątpliwości zawsze zapytaj swojego administratora IT lub nasz zespół Mecenas.iT zanim wykonasz czynność, której nie jesteś pewny.

Warto przeczytać: Jak skuteczne zorganizować pracę zdalną w kancelarii

Polub także nasz profil Mecenas.iT na LinkedIn oraz Mecenas.iT na Facebook

Szanowni Państwo,

Dzień 24 lutego 2022r. to czarny dzień dla milionów ludzi na całym świecie. Dramat, który rozgrywa się za naszą wschodnią granicą sprawia, że nie możemy pozostać obojętni. Dlatego ogłosiliśmy akcję #PodajRękęUkrainie. Jeśli jesteś Radcą Prawnym, Adwokatem, pracujesz w kancelarii i bezpłatnie pomagacie w sprawach urzędowych (legalizacja pobytu osób bez dokumentów itp.) uchodźcom wojennym z Ukrainy to nasza firma rodzinna pragnie Was wesprzeć i podziękować oddając Wam system Mecenas.iT bez żadnych opłat na okres 3 miesięcy.

W ramach naszego zaangażowania w #PodajRękęUkrainie przekażemy każdej chętnej kancelarii nasz system Mecenas.iT w wersji Basic lub Premium całkowicie za darmo na okres 3 miesięcy (do 5 użytkowników). Jakiś haczyk? Tak, darmowy dostęp otrzymają te kancelarie, które zgłoszą się do nas do dnia 8 marca 2022r.

Z tego miejsca pragniemy podziękować także każdemu kto angażuje się w niesienie pomocy uchodźcom. Jesteśmy dumni z naszych klientów, partnerów, naszych pracowników, którzy już od 24 lutego niosą bezinteresownie pomoc potrzebującym. To zaszczyt z Wami wszystkimi móc mieć kontakt, współpracować. DZIĘKUJEMY!

#PodajRękęUkrainie z Mecenas.iT

Admin

Related posts
Jak wykorzystać nowe technologie w małej kancelarii?
0
0 Like!
Jak wykorzystać nowe technologie w małej kancelarii?
24 marca 2023 by Szymon Kwiatkowski in Bezpieczeństwo kancelarii
Jak wybrać odpowiedni system do zarządzania kancelarią w 15 krokach?
0
0 Like!
Jak wybrać odpowiedni system do zarządzania kancelarią w 15 krokach?
23 lutego 2023 by Szymon Kwiatkowski in Bezpieczeństwo kancelarii
Jak poprawić efektywność pracy?
0
0 Like!
Jak poprawić efektywność pracy?
14 lutego 2023 by Szymon Kwiatkowski in MecenasIT
Jak skutecznie stawić czoła kryzysowi? Wskazówki dla kancelarii prawnych.
0
0 Like!
Jak skutecznie stawić czoła kryzysowi? Wskazówki dla kancelarii prawnych.
31 stycznia 2023 by Szymon Kwiatkowski in Bezpieczeństwo kancelarii
Leave a reply

Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

Najczęściej czytane

  • Jak wybrać system do zarządzania kancelarią Jak wybrać odpowiedni system do zarządzania kancelarią w 15 krokach?
  • efektywność pracy Jak poprawić efektywność pracy?
  • Ankieta Komisji LegalTech – Nowoczesne rozwiązania cyfrowe w praktyce kancelarii prawnych Raport Komisji Legaltech OIRP Warszawa – Mecenas.iT najczęściej użytkowanym systemem w kancelariach!
  • Mecenas-iT - social media dla prawników Promocja kancelarii w internecie – social media
  • Mierzenie czasu pracy 5 nieoczywistych powodów mierzenia czasu pracy

Dołącz do grona nowoczesnych kancelarii

Umów prezentację
O Nas
  • JMK Computerate Sp. z o.o.
  • ul. Janowskiego 9 lok 40, 02-784 Warszawa
  • +48 22-299-32-07
  • sprzedaz@mecenas.it

NIP: 951-21-78-792

REGON: 140515224

KRS: 0000254728 Sąd Rejonowy dla M.ST. Warszawy

w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

Kapitał zakładowy: 50.000,00 PLN

Kancelarie

WAŻNE DOKUMENTY
  • REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG MECENAS.iT
  • REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG SYNDYK.iT

  • RODO – „JMK Computerate Sp. z o.o. jako podmiot przetwarzający dane.”

  • Regulamin Programu Lojalnościowego Polecaj MecenasiT

  • Polityka Prywatności
✖
Wypróbuj bezpłatnie


Czytaj więcej

Wszelkie Prawa Zastrzeżone Mecenas.iT 2018. Projekt i wdrożenie GoldenByte.pl
logo
Informacja o plikach cookies

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies dla zapewnienia jej optymalnego działania, a także w celu zapamiętywania preferencji i ustawień oraz zbierania anonimowych danych dla celów reklamowych i statystycznych. Korzystanie z naszej strony oznacza zgodę na takie wykorzystywanie plików cookies. Sposób wykorzystywania plików cookies może być w każdym czasie zmieniony w ustawieniach przeglądarki internetowej. Jeżeli te ustawienia pozostaną bez zmian, pliki cookies zostaną zapisane w pamięci urządzenia końcowego. Zmiana ustawień plików cookies może ograniczyć funkcjonalność naszej strony internetowej.
Akceptuję