Dziś mamy ostatni dzień roku 2020 – nie ma chyba lepszego momentu na „gorące” podsumowanie najbardziej zaskakującego czasu w istnieniu naszej firmy rodzinnej.
W mijającym roku optymizm mieszał się z niepokojem o przyszłość, a dynamiczny rozwój z chwilową stagnacją. Jednym słowem biznesowy rollercoaster.
W kolejnych miesiącach przeplatały się momenty wyjątkowe dla nas, z momentami trudniejszymi np. kwarantanny. Tak jak wszystkich również i nas nie ominęły problemy związane z pandemią i „zatrzymaniem gospodarki”. Przetrwaliśmy ten trudny czas dzięki Wam – naszym Pracownikom, Klientom, Partnerom biznesowym oraz wypracowanemu w poprzednich latach modelowi pracy zdalnej.
Od prawie 15 lat wspólnie z Wami tworzymy nasze systemy w kilku branżach. Jako firma rodzinna wiemy jak dużo energii i wytrwałości potrzeba, by prowadzić własną firmę. W tym roku otrzymaliśmy wiele dowodów na to, że podążamy we właściwym kierunku, między innymi otrzymując od Was liczne referencje dla naszych systemów do raportu Krajowej Rady Radców Prawnych – dziękujemy! Dlatego z dumą możemy napisać: Firma Rodzinna to marka, której gwarantem jest nasze nazwisko – obecne w branży IT od końca lat 70-tych XX wieku.
Z minionego roku wolimy wspominać te lepsze chwile i na nich dziś się skupimy.
Styczeń
Koniec roku 2019 przyniósł nam bardzo miły prezent w postaci umowy na wdrożenie systemu Mecenas.iT w dziale prawnym liczącym ponad 100 osób. Proces wdrożenia trwał od stycznia do marca. W tym okresie przeszkoleni zostali wszyscy użytkownicy (szkolenia w formie stacjonarnej i online zanim to było modne ?). O naszym sukcesie pisaliśmy na początku roku: https://mecenasit.pl/program-dla-dzialu-prawnego/
Choć są tacy co nam nie wierzą, to jednak naprawdę nie mieliśmy nic wspólnego z wywołaniem pandemii COVID-19 ?. Premiera marki Syndyk.IT (od 2017 roku dostępna był pod marką Mecenas.iT dla Syndyków) przypadła na początek lutego. System wspomaga prowadzenie spraw upadłościowych, automatyzuje szereg codziennych czynności syndyków https://mecenasit.pl/syndyk-it/
Kwiecień
Rozpoczął się najdziwniejszy okres w historii naszej firmy rodzinnej. Pomimo otaczającej nas rzeczywistości był to jeden z najbardziej budujących momentów roku. Chcielibyśmy podziękować całemu naszemu zespołowi za niesamowite zaangażowanie i wzajemne wsparcie.
Nasza firma zaangażowała się w dwie akcje społeczne: wsparliśmy kancelarie zaangażowane w akcję #RatujBiznes Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw https://mecenasit.pl/ratujbiznes/ oraz akcję #ŁączymyByPrzetrwać Stowarzyszenia Inicjatywy Firm Rodzinnych https://firmyrodzinne.pl/ifr-laczymy-by-przetrwac/ Rok 2020 zapamiętamy jako rok, największych wyzwań, ale także ogromnej solidarności. Czujemy ogromną satysfakcję, że mogliśmy z wieloma z Was wziąć udział w tychże akcjach.
Maj
Po największym styczniowym wdrożeniu w dziale prawnym, w maju rozpoczęliśmy największe tegoroczne wdrożenie w kancelarii. System Mecenas.iT Premium został wdrożony w ponad 60 osobowej kancelarii PCS Paruch Chruściel Schiffter | Littler Global https://pcslegal.pl/
Jednym z głównych celów naszej działalności było i jest wspieranie w rozwoju kancelarii prawnych w Polsce. To dla Was tworzymy publikacje, które mamy nadzieję pomagają Wam w codziennej pracy. Najchętniej czytanym artykułem na naszym blogu był w tym roku: Opiekun Klienta w kancelarii – czyli jak budować relację z klientem https://mecenasit.pl/opiekun-klienta-w-kancelarii/
Wrzesień
Oprócz krótszych form materiałów merytorycznych tworzymy także dłuższe formy takie jak e-booki. W tym roku prawie 1 000 prawników pobrało e-book “Promocja kancelarii w social mediach – legalnie i skutecznie.” Nie czytałeś/aś? Pobierz go za darmo już teraz.
Październik
26 października ukazała się jedna z najważniejszych publikacji tego roku na rynku prawniczym: Raport o programach dla kancelarii Krajowej Rady Radców Prawnych (https://mecenasit.pl/raport-kirp-programy-do-kancelarii/ To 74-stronicowe zestawienie zawiera wskazówki krok po kroku dotyczące wyboru oraz wdrożenia rozwiązania najlepiej dopasowanego do potrzeb Twojej firmy. Jeśli rozważasz korzystanie z jakiegokolwiek systemu w swojej kancelarii, jest to lektura obowiązkowa. Jesteśmy dumni z faktu, że oba nasze systemy znalazły się w tym raporcie.
Jednym z naszych celów na ten rok było zbudowanie dużej biblioteki dokumentów generowanych z poziomu systemu Syndyk.iT (uzupełnianych automatycznie przez program). Zadaniem tych dokumentów jest ograniczenie do minimum czasu potrzebnego na wygenerowanie różnych dokumentów w sprawie upadłościowej. W listopadzie liczba dokumentów automatycznych przekroczyła magiczną wartość 100!

W 2020 roku warte podkreślenia są jeszcze trzy liczby:
- ponad 20% o tyle zwiększyliśmy zatrudnienie względem 31 grudnia 2019r.
- ponad 100% większa liczba klientów względem 31 grudnia 2019r.; aktualne miejsca siedzib naszych klientów możecie zobaczyć na mapie.
- ponad 160% o tyle zwiększyliśmy moc serwerów, na których funkcjonują systemy Mecenas.iT® i Syndyk.iT®, względem 31 grudnia 2019r.
Jest jeden element, którego nie udało nam się zrealizować, a bardzo tego żałujemy – jest to wstrzymanie naszej ekspansji zagranicznej. Tego tematu jednak nie zarzuciliśmy, a jedynie go zawiesiliśmy – zobaczymy co nam przyniesie 2021 rok ?
Wierzymy, że pozwoli on nam wszystkim choć trochę odetchnąć od niepewności i zamknięcia w domach. W Nowym Roku życzymy Wam przede wszystkim zdrowia, spokoju i powrotu do pełnego rozwoju Waszych firm.
Chcielibyśmy życzyć Wam w Nowym Roku 2021 dalszych sukcesów, a także przypomnieć optymistyczne słowa Miltona Freidmana „nie ma lepszego momentu do rozwoju niż kryzys”! Mamy nadzieję, że będziecie kontynuować Swój rozwój wspólnie z nami.
Jesteśmy dumni, mogąc pracować dla Was już prawie 15 lat!
Wraz z całą rodziną JMK dziękujemy!
Jarosław Ogorzałek Marcin Ogorzałek Krzysztof Ogorzałek