
Krajowy System e-Faktur (KSeF) to prawdziwa rewolucja w polskim prawie podatkowym.
Obowiązek fakturowania za pośrednictwem KSeF wejdzie w życie w dwóch terminach:
- od 1 lutego 2026 roku dla przedsiębiorców, których wartość sprzedaży przekroczyła w 2024 r. 200 mln złotych
- od 1 kwietnia 2026 r. dla przedsiębiorców, który wartość sprzedaży nie przekroczyła w 2025 r. 200 mln złotych
Warunkowo do końca 2026 r. mikroprzedsiębiorcy, których obrót miesięczny wynosi poniżej 10 tys. złotych brutto, mogą nadal wystawiać faktur w tradycyjnej formie, ale tego nie polecamy.
Zatem obowiązek ten wpłynie na każdą kancelarię – niezależnie od jej wielkości czy tego, czy sam wystawiasz faktury czy robi to Twoja księgowość.
Od kiedy będzie to dotyczyć Twojej Kancelarii?
Nawet jeśli Twój przychód w 2024 r. nie przebił 200 mln złotych i wejdziesz w struktury KSeF dopiero od kwietnia czy nawet stycznia 2027 r. to jako podmiot gospodarczy musisz być gotowy na odbiór faktur wystawionych przez firmy objęte obowiązkiem KSeF już od lutego 2026 r. Oznacza to, że od 1 lutego 2026 roku faktury od dostawców (np. operatorów telekomunikacyjnych, dostawców mediów, innych usług) będą trafiać do KSeF, a Ty musisz mieć wdrożony system i procedury, aby je pobrać i przetworzyć.
Skuteczne Wdrożenie KSeF w Twojej Kancelarii – LIVE: 5 Pytań w Kancelarii!
Nie pozwól, aby ten nowy obowiązek wywołał chaos w Twojej kancelarii. Mecenas.iT zaprasza Cię na pierwsze spotkanie z nowego cyklu LIVE, którego celem jest dostarczenie czystej praktyki i 100% konkretów w krótkim czasie.
Zarejestruj się bezpłatnie już dziś: link
O czym będziemy rozmawiać? STARTUJEMY Z KSeF!
Podczas spotkania skupimy się na 5 najważniejszych pytaniach, które musisz sobie zadać, aby przygotować swoją kancelarię na KSeF i uniknąć gaszenia pożarów 1 kwietnia 2026 roku (tak data Prima Aprilis jest wisienką na torcie czy też truskawką jak mawiał klasyk).
Otrzymasz solidną dawkę wiedzy na temat praktycznych zmian związanych z KSeFem, a istotnych z punktu widzenia kancelarii, które pomogą Ci lepiej się przygotować do „dnia zero”:
- Jak zmieni się proces fakturowania?
- Czy jakieś dokumenty znikną z użytku?

- Jakie decyzje należy podjąć w kancelarii przed „dniem zero”?
Kiedy, Gdzie i z Kim?
- Data: 29.10. 2025 r.
- Godzina: 18:00
- Czas trwania: max 45 minut
- Forma: Spotkanie online i bezpłatne
- Prowadzący: Krzysztof Ogorzałek, CEO w Mecenas.iT
- Gość: Urszula Ogorzałek, doradca podatkowy z GW LAW.
To spotkanie jest przeznaczone dla kancelarii każdej wielkości, które chcą spokojnie i z wyprzedzeniem zaplanować wdrożenie KSeF.
Zapisz się już dziś i odbierz dostęp do transmisji i nagrania!
Zarejestruj się: link

