Twitter w kancelarii prawnej, czy media społecznościowe takie jak Twitter, czy mogą być narzędziem komunikacji prawnika z potencjalnym odbiorcą?
W ramach naszego cyklu o social mediach w pracy prawnika dziś skupimy się na portalu społecznościowym Twitter. Przypomnijmy, że od czasu powstania mediów społecznościowych do dziś zaszła znacząca zmiana związana z ich użytkowaniem. Aktualnie obecność na portalach Facebook, LinkedIn, Twitter itp. jest codziennością nie tylko w kontaktach ze znajomymi czy przyjaciółmi, ale także w biznesie.
Jak w 2019 roku podejść do tematu obecności na Twitterze? Czy także prawnik powinien wykazywać swoją aktywność na tym serwisie? Jak się wyróżnić? W jaki sposób rozwinąć sieć swoich kontaktów? Jak przekuć „lajki” w biznes, bo przecież „lajki” nie zapłacą nam rachunków. Sprawdźmy co może nam dać Twitter w kancelarii.
Czym jest Twitter?
Twitter swoją popularność zawdzięcza prostocie. Serwis pozwala użytkownikom na publikację krótkich wiadomości. Jakość wiadomości jest zróżnicowana – od istotnych i poważnych, po humorystyczne i informujące, że właśnie ktoś zjadł śniadanie. Z Twittera korzysta w Polsce ponad 4,61 miliona osób i, co istotne liczba jego użytkowników cały czas rośnie. Warto też odnotować fakt opcji podłączenia Twittera pod różne strony www, dzięki czemu jego zasięgi są jeszcze większe.
Jak kancelaria może się na Twitterze w 2019 roku?
Najważniejszą kwestią jest spersonalizowanie Twittera, aby było widać, że jesteś aktywnym użytkownikiem. Dodaj swoją markę, którą kojarzą Twoi klienci. Najtrudniejszą kwestią będzie opis w 160 znakach. To naprawdę wymaga zastanowienia, co chcesz napisać, aby zaciekawić odbiorców.
Jakie treści powinniśmy zamieszczać jako kancelaria na Twitterze?
➡️ Pierwszą i najważniejszą zasadą jest: pisz często na tematy związane z Twoją działalnością. Twój tweet przeważnie będzie żył krótko.
➡️ Ograniczona liczba znaków do 280 sprawia, że wiadomość musi być czytelna i zwięzła.
➡️ Koniecznie dbaj o „DNA” swojego konta. Nie zaśmiecaj go nieistotnymi wpisami, gdyż obniżysz swoją ocenę wśród innych użytkowników.
➡️ Do słów kluczowych dodaj # dzięki czemu tweet będzie łatwiej wyszukiwalny dla użytkowników.
➡️ Do postów dodawaj linki do swoich blogów, www, raportów tematycznych itp. Dzięki temu wygenerujesz większy ruch w swoich kanałach komunikacji, a co za tym idzie zyskasz większą szansę pokazania swojej osoby i kancelarii w eksperckim kontekście.
➡️ Znajdź osoby warte obserwowania. Kiedy Ty zaczynasz kogoś obserwować, obserwowany zauważy to. Dzięki temu możesz zainteresować swoim profilem pożądane osoby, które retweetując Twoje treści będą budować zasięg informacji.
➡️Obserwuj profile swoich klientów, kontrahentów, potencjalnych klientów – będziesz na bieżąco z ich informacjami.
➡️Retweetuj istotne dla Twojej grupy docelowej treści i rób to szybko!
Na koniec
Dodatkowym atutem jest fakt, że roboty Google śledzą social media, dzięki czemu lepiej możemy się pozycjonować organicznie dzięki własnej aktywności. Pamiętaj, aby szanować swoich odbiorców i nie powielaj treści we wszystkich kanałach. Inne osoby z grupy docelowej będą obserwować Ciebie na Facebooku, inne na LinkedIn, a inne na Twitterze. Warto się nad tym zastanowić zanim połączysz konto Twittera z Facebookiem.
Pamiętaj, że celem posiadania Twittera w kancelarii prawnej jest szerzenie informacji. W związku z tym pamiętaj, aby każdy wpis miał charakter „wirusowy”, czyli chętnie retweetowany przez innych.
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się, jak ważna jest obecność na portalu LinkedIn zapraszamy do przeczytania naszego artykułu, który rozpoczął serię „Social media jako narzędzie dla prawnika?” https://mecenasit.pl/linkedin-dla-prawnika/
Polub także nasz profil Mecenas.iT na LinkedIn oraz Mecenas.iT na Facebooku