O bezpieczeństwie warto myśleć kompleksowo – bezpieczeństwo telefonu w kancelarii. Jednym z najważniejszych punktów bezpieczeństwa jest dostęp do danych poprzez telefony komórkowe. Dziś za pomocą telefonu mamy dostęp do poczty kancelarii, plików, systemów zarządzania kancelarią, aplikacji mobilnej systemu zarządzania, kalendarzy itp. Jak zabezpieczyć kancelarię przed nieuprawnionym dostępem?
Każdy nowy telefon ma możliwość ustawienia sposobu odblokowania dostępu do telefonu, który z zasady powinien być znany tylko i wyłącznie właścicielowi telefonu np. PIN, odcisk palca czy skan siatkówki oka. Co wybrać w swoim telefonie?
Najważniejsze to pamiętać, aby zawsze ustawić takie zabezpieczenie, w przypadku zagubienia telefonu, zostawienia go na chwilę utrudniamy osobom trzecim dostęp do naszych danych. Pewnie zastanawia Was czemu napisałem utrudniamy, no właśnie! Odcisk palca da się dość szybko uzyskać i za pomocą drukarki laserowej oszukać nasz czytnik w telefonie (udało się to hakerom już w 2013 roku). Skan siatkówki? To samo! Wystarczy dobre zdjęcie naszego oka z odległości nawet 5 metrów, szkło kontaktowe, na które nakleimy zdjęcie i telefon także został oszukany (hakerzy złamali w ten sposób dostęp do najnowszego telefonu jednego z największych producentów). Jak tego dokonano możecie zobaczyć na poniższym filmie:
PIN, a bezpieczeństwo telefonu w kancelarii? Okazuje się, że jeśli jesteśmy odpowiednio ostrożni i dbamy o to, aby nikt nie widział jak wbijamy nasz kod do telefonu to jest to najbezpieczniejszy sposób odblokowania ekranu telefonu. Dodatkowym atutem PINu jest fakt, że możemy go łatwo i szybko zmieniać co może nam się nie udać z palcem lub okiem.
Dużo prościej jest ukryć kod/PIN niż swoje oko czy palec, którym dotykamy wszystko.
Ostatnią deską ratunku może być aplikacja, która pomoże nam zdalnie zablokować telefon w przypadku utraty urządzenia. Warto i o tym pomyśleć w kontekście danych, które mamy w kancelarii, a do których dostęp jest także poprzez telefon.
Pamiętajmy także o dbaniu o nasze hasła. Zmieniajmy je regularnie, dbajmy o to, aby ich struktura zawierała małe, wielkie litery, cyfry i znaki specjalne. Pamiętajmy także, aby nie stosować jednego hasła do wszystkich systemów, bankowości internetowej, portali społecznościowych.