+48 22-299-32-07SPRZEDAZ@MECENAS.IT
logo
Mecenas.iT - system zarządzania kancelarią i działem prawnym
logo
  • Dla Syndyka
  • Aplikacja mobilna
  • BLOG
  • Cennik
  • Kontakt
  • Umów prezentację
  • Więcej
    • O nas
    • Bezpieczeństwo
    • E-Book RODO
    • Social media w Kancelarii
    • Kancelaria w roku 2022 – e-book
Prev
0
Jak wykorzystać nowe technologie w kancelarii prawnej?
24 marca 2023
Next
zarządzanie kosztami 0
Nowoczesne zarządzanie kosztami w kancelarii prawnej
09 maja 2023
Real life
3 narzędzia do ustalania priorytetów
25 kwietnia 2023 by Szymon Kwiatkowski in Real life

Zawód prawnika często wiąże się z wypełnionym po brzegi kalendarzem spotkań, zarządzaniem kancelarią, rozmowami telefonicznymi z klientami itp. Lista zadań do wykonania ciągle rośnie a doba, jak na złość, nie ma zamiaru się wydłużyć.

Co zrobić, gdy zabierasz się za wykonanie pierwszego zadania, a tu nagle otrzymujesz wiadomość, że inne jest ważniejsze? Za chwilę sytuacja się powtarza i już sam nie wiesz, w co masz włożyć ręce! 

Jest na to rada: ustal priorytety.

Ustalanie priorytetów to kluczowy warunek osiągania sukcesów w pracy i realizowania swoich celów. Wiemy jednak, że ciężko jest określić, które zadania wymagają natychmiastowej uwagi, a którymi można zająć się w późniejszym terminie. W tym artykule przedstawimy Ci trzy narzędzia, które mogą pomóc w ustaleniu właściwej kolejności wykonywania zadań. 

Macierz Eisenhowera 

Generał i prezydent Stanów Zjednoczonych Dwight Eisenhower oceniał zadania do wykonania pod kątem ważności i pilności. Metoda ta opiera się na korzystaniu z matrycy, która składa się z 4 kategorii spraw: ważne i pilne, ważne, ale niepilne, pilne, ale nieistotne, nieistotne i niepilne. 

Zadania nieważne, ale pilne. Do tej części możesz dopisać wszystkie zadania, które trzeba wykonać szybko, jednak świat się nie zawali, jeśli isie nimi nie zajmiesz. Tego typu sprawy, jeśli tylko możesz, oddeleguj współpracownikom. 
Zadania ważne i pilne. To są Twoje priorytety. Od tych zadań musisz zacząć i dopóki ich nie skończysz, nie bierzesz się za inne. Po prostu je zrób. 
Zadania nieważne i niepilne. Tu wylądowały zadania, które możesz bez wyrzutów sumienia po prostu usunąć ze swojej listy. 
Zadania ważne, ale niepilne. W tym dziale znajdą się tematy, które wymagają Twojej uwagi, ale nic się nie stanie, jeśli trochę poczekają. Zaplanuj je więc termin ich wykonania i trzymaj się go. 

Metoda MIT (Most Important Task) 

Metoda polegająca na wyznaczeniu trzech zadań, które wykonasz jednego dnia. Tylko jak z tej długiej listy, wybrać tylko trzy? Musisz odpowiedzieć na pytanie: które z tych zadań, najbardziej zbliży Cię do realizacji Twojego celu? Wykonanie których zadań da Ci największe korzyści? 
 
Nie ma sensu wybierać większej ilości punktów do wykonania. Trzy zadania jesteś w stanie zrealizować. Co osiągniesz? Trzy punkty odhaczone, nic nie przenosisz na kolejny dzień, i to uczucie dumy połączonej z motywacją do dalszego działania. Pamiętaj, że kolejnymi zadaniami, jeśli masz czas i ochotę, możesz zająć się dopiero po wykonaniu trzech wyznaczonych priorytetów. 

Metoda ABCDE 

W przypadku tej metody musisz sporządzić listę wszystkich zadań do wykonania. Następnie zastanów się nad nimi i do każdego punktu dopisz odpowiednią literkę – A do najważniejszych, B do trochę mniej ważnych, ale istotnych i do E – najmniej ważne. Oczywiście litery mogą się powtarzać, jeśli uważasz, że kilka czynności jest na tyle kluczowych, że muszą znaleźć się w kategorii A. Następnie do zadań pod tą samą literą dopisz cyfry, które określą kolejność ich wykonywania. W ten sposób sporządzisz dokładną listę zadań i wyznaczysz kolejność, w jakiej muszą być zrealizowane. 

Jak może Ci pomóc Mecenas.iT? 

My wiemy, jak ważne jest ustalanie priorytetów i dlaczego warto zawsze mieć taką listę pod ręką. Dlatego w Mecenasie spis priorytetów możesz stworzyć wchodząc w zakładkę Kalendarz – Zadania. Do każdego z zadań możesz ustalić wysokość priorytetu korzystając z 9-cio stopniowej skali.  
Dodatkowo w pasku Menu po prawej stronie, gdy klikniesz w ikonę zadań, pojawi się Ci się lista z zadaniami do zrobienia z terminem do “dziś”. Znajdziesz tam też wszystkie “dzisiejsze” spotkania. 

Podsumowując, narzędzia do ustalania priorytetów pomogą Ci zorganizować listę zadań oraz skupić się na tych najważniejszych, do wykonania na już. Pamiętaj też, że każde zadanie lub sytuacja może wymagać innego narzędzia, dlatego ważne jest to, aby być elastycznym i próbować różnych opcji.  

Szymon Kwiatkowski

Related posts
KSeF w kancelarii – jak się przygotować na nowy obowiązek?
0
0 Like!
KSeF w kancelarii – jak się przygotować na nowy obowiązek?
4 listopada 2025 by Szymon Kwiatkowski in Bez kategorii
Świetna frekwencja na naszym pierwszym LIVE o KSeF z cyklu „5 pytań w kancelarii”!
0
0 Like!
Świetna frekwencja na naszym pierwszym LIVE o KSeF z cyklu „5 pytań w kancelarii”!
31 października 2025 by Szymon Kwiatkowski in Bez kategorii
Nie ignoruj KSeF! Nowy obowiązek wpływa na każdą kancelarię. W 45 minut sprawdź jak się do niego przygotować.
0
0 Like!
Nie ignoruj KSeF! Nowy obowiązek wpływa na każdą kancelarię. W 45 minut sprawdź jak się do niego przygotować.
16 października 2025 by Szymon Kwiatkowski in Business
Mecenas.iT Partnerem Legal Matchmaker – rozmawiamy o przyszłości biznesu prawniczego
0
0 Like!
Mecenas.iT Partnerem Legal Matchmaker – rozmawiamy o przyszłości biznesu prawniczego
18 sierpnia 2025 by Szymon Kwiatkowski in Bez kategorii
Leave a reply

Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

Najczęściej czytane

  • Jak wybrac system do zarzadzania kancelaria Jak wybrać odpowiedni system do zarządzania kancelarią w 15 krokach?
  • Ankieta Komisji LegalTech – Nowoczesne rozwiązania cyfrowe w praktyce kancelarii prawnych Raport Komisji Legaltech OIRP Warszawa – Mecenas.iT najczęściej użytkowanym systemem w kancelariach!
  • sprzedaż usług prawnych Sprzedaż usług prawnych w świecie cyfrowym – część I
  • Raport KIRP „Programy do zarządzania kancelarią prawną” Już jest! Najnowszy raport KIRP „Programy do zarządzania kancelarią prawną”
  • Pobierz e-booka Kancelaria prawna w liczbach i dowiedz się jak mierzyć swój biznes prawny!

Dołącz do grona nowoczesnych kancelarii

Umów prezentację
O Nas
  • JMK Computerate Sp. z o.o.
  • ul. Janowskiego 9 lok 40, 02-784 Warszawa
  • +48 22-299-32-07
  • sprzedaz@mecenas.it

NIP: 951-21-78-792

REGON: 140515224

KRS: 0000254728 Sąd Rejonowy dla M.ST. Warszawy

w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

Kapitał zakładowy: 50.000,00 PLN

Kancelarie

WAŻNE DOKUMENTY
  • REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG MECENAS.iT
  • REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG SYNDYK.iT
  • RODO – „JMK Computerate Sp. z o.o. jako podmiot przetwarzający dane.”
  • Regulamin Programu Lojalnościowego Polecaj MecenasiT
  • Polityka Prywatności
✖
Wypróbuj bezpłatnie


Czytaj więcej

Wszelkie Prawa Zastrzeżone Mecenas.iT 2018. Projekt i wdrożenie GoldenByte.pl
logo
Informacja o plikach cookies

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies dla zapewnienia jej optymalnego działania, a także w celu zapamiętywania preferencji i ustawień oraz zbierania anonimowych danych dla celów reklamowych i statystycznych. Korzystanie z naszej strony oznacza zgodę na takie wykorzystywanie plików cookies. Sposób wykorzystywania plików cookies może być w każdym czasie zmieniony w ustawieniach przeglądarki internetowej. Jeżeli te ustawienia pozostaną bez zmian, pliki cookies zostaną zapisane w pamięci urządzenia końcowego. Zmiana ustawień plików cookies może ograniczyć funkcjonalność naszej strony internetowej.
Akceptuję