LinkedIn w kancelarii prawnej, czy media społecznościowe sprawdzają się jako narzędzie komunikacji prawnika z potencjalnym odbiorcą
Od czasu powstania mediów społecznościowych do dziś zaszła znacząca zmiana związana z ich użytkowaniem. Aktualnie obecność na portalach Facebook, LinkedIn, Twitter itp. jest codziennością nie tylko w kontaktach ze znajomymi czy przyjaciółmi, ale także w biznesie. LinkedIn w kancelarii prawnej jakie da nam korzyści?
Jak w 2019 roku podejść do tego tematu? Gdzie koniecznie powinien wykazywać swoją aktywność prawnik i jak się tam wyróżnić? W jaki sposób rozwinąć sieć swoich kontaktów? Jak przekuć „lajki” w biznes, bo przecież „lajki” nie zapłacą nam rachunków. O tym i nie tylko przeczytacie dalej.
Zacznijmy od portalu LinkedIn – serwisu dla profesjonalistów.
Kiedy powstał? Serwis działa od 2003 roku. Stworzony został z myślą o osobach, które wykonują profesjonalnie konkretne zawody/prace oraz o tym, aby mogły one rozwinąć swój biznes, znaleźć pracownika lub zdobyć nową pracę. I to właśnie opcje rekrutacyjne mogą być dodatkowym atutem obecności na LinkedIn.
Jak się wyróżnić w 2019 roku na LinkedIn?
Przede wszystkim pamiętajmy o podstawowych zasadach, dobrze zbudowany profil to m.in.:
➡️ dobre zdjęcie profilowe;
➡️ przejrzyście podane informacje o naszym doświadczeniu (w tym dyplomy, certyfikaty, wyróżnienia);
➡️ informacje o znajomości języków obcych (profil może być wielojęzyczny, jeśli chcemy obsługiwać kogoś z zagranicy);
➡️ w części tekstowej pamiętaj, że piszesz do potencjalnego klienta, którego nie interesuje historia Twojego życia, tylko to, jak możesz pomóc mu rozwiązać jego problem;
➡️ dokładne i aktualne dane kontaktowe;
➡️ podpięcie strony www do profilu.
W Internecie znajdziecie wiele artykułów, które dodatkowo pomogą Wam dowiedzieć się więcej o tym, jak zbudować dobry profil na LinkedIn.
Jakie treści powinniśmy zamieszczać?
Po pierwsze nasze publikacje powinny być spójne z naszą specjalizacją. Warto dzielić się np. orzeczeniami, informacjami o zmianach w prawie wraz z naszym komentarzem, który pozwoli przeciętnemu klientowi zrozumieć określoną zmianę w prawie, orzeczenie itp. Pokaż się jako ekspert, mówiący zrozumiałym językiem – to buduje wiarygodność i generuje przyjazny odbiór. Jeśli posiadasz bloga, wideobloga, podcasty lub posiada je Twoja kancelaria, wykorzystaj także te materiały. Tylko jak to robić, aby być widocznym?
Wideo, wideo, wideo
Nasi odbiorcy mają coraz mniej czasu, dlatego wideo pozwala im szybciej zapoznać się z treścią, gdyż mogą odtworzyć nagranie praktycznie wszędzie np. w metrze lub pociągu. Co ciekawe i ważne dla nas, wideo bardziej angażuje naszych odbiorców (komentarze, polecenie publikacji). To pozwala dotrzeć do kolejnych potencjalnych odbiorców naszych usług, a przecież właśnie taki jest nasz cel!
O czym należy pamiętać?
✅ Wideo powinno być krótkie, merytoryczne oraz przedstawiające ciekawe case study. Dzięki temu zostaniemy lepiej zapamiętani.
✅ Pamiętaj, że Twój klient ma wynieść konkretną wartość z Twojego nagrania/wpisu, dzięki czemu, jeśli będzie potrzebował więcej wiedzy, zwróci się właśnie do Ciebie.
Na koniec
Zanim usiądziesz do tworzenia nowych treści w 2019 roku, wykonaj jeszcze jedno zadanie:
Sprawdź, kto w 2018 roku był Twoim klientem kancelarii:
➡️ jak struktura klienta ma się do Twojego planu na 2019 rok?
➡️ która grupa klientów była najbardziej opłacalna dla Twojej kancelarii?
➡️ jakiego klienta chcesz pozyskać w 2019 roku?
Gdy odpowiemy sobie na te pytania, możemy zacząć przygotowywanie treści w różnych formach dla swoich odbiorców. Dlaczego dopiero teraz? Twój odbiorca poszukuje treści bezpośrednio skierowanych do niego, a jak masz to zrobić skoro nie wiesz, kim on jest?

LinkedIn w kancelarii w praktyce oznacza to, że nie możesz być prawnikiem w zakresie całości prawa. Nigdy nie zbudujesz wizerunku kancelarii „od wszystkiego”, eksperta w każdej dziedzinie. W świadomości klienta nie dasz się zapamiętać. Należy się określić i zdefiniować. Niestety, dziś usługi prawnicze są odbierane przez klientów tak, jak każda inna dowolna usługa reklamowana w Internecie.
Warto przeczytać: Skuteczne zarządzanie czasem pracy w kancelarii
Polub także nasz profil Mecenas.iT na LinkedIn oraz Mecenas.iT na Facebook